konsanszky_dora-2016-01-21Az SZTA újabb hazai divatmárkába való befektetésről döntött. A legnagyobb kreatívipari portfólióval rendelkező hazai tőkealap ezúttal a Konsanszky brand bővülését segíti, összesen 160 millió forinttal. A márka már több külföldi neves divateseményen is bemutatkozott, és számos európai és ázsiai országban vannak partnerkapcsolatai. Ahogy számos sikerorientált divatmárka, a Konsanszky is globális célokat tűzött ki maga elé, a nemzetközi siker viszont – ahogy a cég vezetése is tapasztalta – komolyabb tőkebevonás nélkül nem igazán lehetséges, főleg Kelet-Közép-Európában, ahol egyelőre felfutóban van az iparág, illetve az ilyen irányú befektetések.

A hazai designiparban még nem történt meg az az exit, amely kirobbanó nemzetközi sikert jelentett volna egy magyar tervezőnek. Az IT szektorból már több tehetséges fejlesztő és vállalkozó cégét sikerült „exportálni” külföldi befektetők révén, a hazai kreatívipar vállalkozásait viszont még csak most fedezi fel magának a hazai tőkepiac. 2010-től kezdve beszélhetünk az ágazatról mint komoly befektetési célpontról, tehát a tőkebefektetők kezei közt fejlődő legtöbb vállalat kvázi még egy teljes befektetési időszakon sincs túl.

A szakmai háttér Magyarországon adott. Tanult és tehetséges magyar tervezőkből nincs hiány az országban, azonban profi szakmai csapat nélkül még az országhatárokon belül is kihívás az eredmények elérése, nem hogy globális szinten. Éppen ezért az SZTA számára kreatívipari befektetések esetén kiemelten fontos követelmény, hogy a tervező mögött olyan menedzsment álljon, amely rendelkezik azokkal a képességekkel, amelyek révén el tudják érni az üzleti tervben meghatározott célokat, célszámokat. Konsanszky Dóra elismert tervező, aki konzisztens kollekciókkal jelenik meg szezonról szezonra, és világos elképzelése van a célpiacáról, vásárlóiról. Ezen kívül Magyarországon egyedülálló módon olyan menedzsmentet rakott össze magánbefektetőjeként is komoly kockázatot vállaló Tus-Dzsurbán Ágnes segítségével, amelyben 20 éves ruhatervezési, piacra lépési és gyártástervezési tapasztalat ötvöződik a New York-i Fashion Institute of Technology marketing tanulmányaival és gyakorlatával.

Azon a globális piacon, ahol havonta kb. 5000 új divatcég jelenik meg, nem elég egynek lenni a sok közül, valamivel ki kell tudni tűnni a tömegből, az egyedi márka felépítéséhez, elsősorban pedig széleskörű elterjesztéséhez jelentős finanszírozási forrásra van szükség. A hazai befektetők forrásai nagyon sokat tudnak segíteni a magyar divatcégeknek, de a nemzetközi sikert nem ezen tőkeinjekcióktól kell várni. Ezek elsődleges célja a nemzetközi siker küszöbéig eljuttatni a vállalkozót, ahol remény szerint felkelti egy európai vagy tengerentúli befektető figyelmét. Épp ez történt például az SZTA által támogatott Mobilengine esetében az IT szektorban. Ma már Bostonban van a cég székhelye.

Egy biztos, Budapestnek minden lehetősége megvan arra, hogy a régió divatipari központja legyen, ehhez azonban a kockázati tőke és a vállalatok egymásra találására van szükség. Az SZTA már építkezik a szektorban, és erre ösztönözné az ígéretes cégeket kereső tőkealapokat, befektetőket is. A nemzetközi piac e téren már viszonylag érettnek mondható, számos kreatívipari cég kockázati tőke nélkül nem ott tartana, ahol most tart, és mivel a hazai cégek céljai is elsősorban globálisak, megfelelő helyük lehet a nevesebbnél nevesebb brandek között.

Mit érdemes tudni a Konsanszky márkáról, és a tervezőről?

[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]

A tervező a MOME elvégzése után az egyik legrangosabb párizsi divategyetemen, az Ecole Chambre Syndicale de la Couture Parisienne-en szerzett posztgraduális diplomát, majd a híres francia divatcégnél, a Nina Riccinél és a Lanvinnél volt gyakornok. Kollekcióival olyan rangos nemzetközi divateseményeken vett részt, mint a Paris Fashion Week és a New York Fashion Week. A tervező ruhadarabjai vezető divatlapokban – olasz és kínai Vogue, Glamour – is megjelentek. 2006-ban és 2008-ban elnyerte a Fashion Awards Hungary – Az év divattervezője, 2010-ben pedig a magyar Glamour Women of the Year – Az év divattervezője díjakat. 2011-ben a hg.hu Design Award neves szakértőkből álló nemzetközi zsűrije díjazta kollekcióját.

Mit érdemes tudni a kollekciókról?

A Konsanszky kollekció darabjait a letisztult, minimalista stílus mellett a nőies rafinéria és a rendkívüli szabászati tudás jellemzi, amely kifogástalan minőségű kivitelezéssel párosul, és magasan kiemeli a tervezőt a contemporary kollekciók sorából. A női vásárlóknak szóló divatmárka elsősorban a 25 és 50 közötti nagyvárosi, divat-érzékeny illetve az avantgarde hangulatra fogékony nőket célozza meg, picit vagány, sportos stílus, ami még nem kihívó.

Milyen tervei vannak a cégnek?

A Konsanszky ruhák jelenleg néhány budapesti divatüzletben és nemzetközi webshopban vásárolhatók meg, a brand nemzetközi terjeszkedése keretében kiemelt hangsúlyt kap a bel- és külföldi üzletekkel való együttműködések kiszélesítése, hangsúlyos szerepet szánva az online felületeknek. Mindemellett az értékesítési és a marketing tevékenységek fejlesztése, az alapanyag-beszerzés új alapokra helyezése, az eszközpark bővítése, valamint magyar textilipari alvállalkozók bevonása szerepel a forrásfelhasználási célok között. A márka a jövőben Franciaország, Hollandia, a skandináv államok, Kína, London valamint Ázsia nagyvárosaiban – Tokió, Hong Kong, Szöul – is meg kíván jelenni kollekcióival.

Képek a legújabb kollekcióról ezen a linken érhetők el.