PrintAz elmúlt hónap rendkívül sikeres volt az SZTA cégportfóliója számára, több vállalkozás is újabb fontos lépésen, mérföldkövön van túl. Van köztük nemzetközi startup versenyen elért győzelem, két magyar divatmárka nemzetközi elismerése, egy pécsi üzemcsarnok építésének megkezdése, illetve a legnagyobb hazai fesztiválok fizetési rendszerét megreformáló fejlesztés elindítása.

A blogon folyamatosan nyomon követjük a portfóliócégeinket érintő legizgalmasabb híreket, fejleményeket. Nemrég például örömmel számolhattunk be a magyar fejlesztésű Velotrack kerékpáros lopásmegelőző és sport tracker eszköz magyarországi bevezetéséről, a hír komoly érdeklődésre tartott számot, ami a fejlesztés funkcióit és előnyeit ismerve nem meglepő. De az elmúlt időszakból ugyanígy említhetjük az Axioart műkereskedelmi gyűjtőportál nemzetközi mintákra alapozott megújulását vagy a Virgo két, nagy népszerűségnek örvendő technológiai fesztiválján, a CeBIT-en és az SXSW-n való sikeres szereplését is. Ezúttal az elmúlt hetekben összegyűlt jó híreket egy csokorban gyűjtjük össze az alábbiakban.

A biotechnológiai szektorban működő MDQuest rangos nemzetközi díjat nyert

Az Európai Bizottság által támogatott, az egészségügyi szektor leginnovatívabb startupjait, vállalkozásait díjazó EIT Health InnoStars Accelerator programok döntőjét Budapesten tartották július 1-jén. A szervezők, illetve zsűritagok között Európa legfontosabb egészségipari- és gyógyszeripari cégei, élettudományi egyetemei és kutatóközpontjai foglalnak helyet. A verseny során a korai fázisban lévő startupok mellett (InnoStars Awards) a már meglévő terméküket nemzetközi szinten terjeszteni kívánó kis- és középvállalkozásokat is díjazzák (InnoStars GoEurope 2016), itt került a legjobbak közé az 5000 eurót elnyerő MDQuest Kft. is. A szegedi cég daganatos és gyulladásos betegségek diagnosztizálására alkalmas, saját fejlesztésű egyedi diagnosztikai eszköze, az SOLVO MDQ Kit™ fejlesztése révén kapott elismerést. Az SZTA 180 millió forintos befektetéséről és a termékről itt lehet bővebben olvasni.

Az ÁERON divatmárka bekerült a világ elsőszámú design magazinjába

A világ elsőszámú design magazinja, a Wallpaper Magazin írt az ÁERON divatmárka (Gold Lumen Kft.) őszi-téli kollekciójáról, megszólaltatva Áron Eszter divattervezőt és Lászlóffy Vivien ügyvezető igazgatót, akik bemutatták az új kollekciót. A cikk itt olvasható. A Széchenyi Tőkebefektetési Alap 2014-ben fektetett közel 204 millió forintot a cégbe.

Világhírű angol soul-jazz énekesnő lett a KONSANSZKY divatmárka egyik nagykövete

A KONSANSZKY divatmárka 2016-os tavasz-nyári ‘Absentee’ névre keresztelt kollekciójának egyik darabja a Szjerdene nevet kapta, amelynek megtervezését egy világhírű angol soul-jazz énekesnő, Szjerdene ihletett. A névadónak annyira tetszett a ruha, hogy Konsánszky Dóra legnagyobb meglepetésére az énekes meg is kereste a divattervezőt. Ezzel pedig kezdetét vette közöttük egy szakmai együttműködés, aminek hatására már egy amerikai showroom is megkereste a magyar divatcéget. A Marie Claire Konsánszky Dórával és Szjerdenével készített interjúja itt olvasható, a szóban forgó ruháról itt lehet képeket megtekinteni, illetve Szjerdene is beszámolt róla saját weboldalán. A Széchenyi Tőkealap 2015-ben 160 millió forintot fektetett a vállalkozásba.

Új üzemcsarnokot épít a pécsi Matro Kft.

A pécsi Matro Kft. új, 3300 négyzetméter területű üzemcsarnok építésébe kezd. A gépipari cég a következő négy évben 50-80 fővel tervezi növelni munkaerő-állományát. A megnövekedett vevői igények kiszolgálása érdekében az elmúlt években több – a termelés kapacitását bővítő – beruházást hajtottak végre, illetve modernizálták eszközparkjukat is. A cég bővüléséhez az SZTA-tól összesen 105 millió forintot vontak be. Az Alap tavaly részlegesen kiszállt a vállalkozásból, erről bővebb információk ebben a bejegyzésben olvashatók.

Az XOFT Kft. fejlesztése a legnagyobb magyar fesztiválok fizetési rendszerét segíti

Sikeresen debütált az XOFT speciális rendelőrendszere a soproni VOLT-on és a Balaton Soundon, és az augusztus 10-én kezdődő Sziget Fesztiválon is találkozhatnak a fejlesztéssel a fizetni kívánó résztvevők. A MiNiBiZZ-rendszer új funkciót biztosít az italpultoknál alkalmazott fizetési rendszereknek: a fesztiválozók egy kijelzőn tudják nyomon követni, ellenőrizni illetve véglegesíteni rendelésüket, valamint a borravalóról is egyszerűen dönthetnek. A visszajelzések alapján a rendszer javítja a rendelés nyomonkövethetőségét, segíti a félreértések elkerülését, és mindeközben nem lassítja a fizetési folyamatot. Az SZTA 90 milliós befektetéséről, illetve a termékről már korábban írtunk a blogon.

[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]