Befektetési szempontból a művészet hazánkban különleges terepnek számít, pedig a lényeg ugyanaz, mint más vállalkozások esetében: komoly szaktudás, átgondolt, sikeres üzleti modell, kialakult ügyfélkör, szakmai kapcsolatrendszer, és határozott potenciál egy akár látványos mértékben is értékteremtővé tehető tevékenység bevételeinek növelésére.
Több mint egy évtizede jött létre a NextArt Galéria, melynek működését, teljes tevékenységét a művészeti vezető, Németh Orsolya az elmúlt években egymaga irányította és koordinálta, miközben szakmai tapasztalatainak és elhivatottságának köszönhetően kiterjedt hazai és nemzetközi kapcsolatrendszert épített ki. A galéria mára elérte azt a szakmai szintet, amire már üzletileg is építeni lehet; ehhez további értékként járulnak hozzá együttműködései, jól felépített tervei és kialakult ügyfélköre, célközönsége is.
A NextArt Galéria fő tevékenysége az általa kiválasztott kortárs képzőművészek menedzselése. Jelenleg nyolc művésszel dolgozik együtt, melynek keretében nemzetközi kapcsolatokat is épít, kiemelten Oroszország, az Egyesült Államok és Kína területén. Munkájának eredményeképpen épült fel és erősödött meg a hazai „brand”, a NextArt márkanév. Egy-egy új hazai művész befuttatása és értékteremtése időigényes és költséges feladat, azonban ennek első, legnehezebb szakaszán túljutva – ahol a NextArt jelenleg tart – a megteremtett érték célzott tőkebefektetéssel jelentős mértékben tovább növelhető.
A galéria elismert művészettörténésszel dolgozik; célközönsége magasan kvalifikált, egzisztenciálisan stabil, nyitott a kortárs művészetek felé és jellemzően befektetésnek tekinti a képzőművészeti alkotások vásárlását. A galéria profiljának kialakításánál fontos tényező volt, hogy a hagyományos festészeti technikákon kívül képviseljék többek között a fotót, a videót, az installációt, a szobrászatot, grafikát, melyekkel együttesen a lehető legszélesebb vevői kört lehet elérni. Művészeiket is úgy válogatják, hogy az adott műfaj legtehetségesebb művészét próbálják a galéria művészkörébe vonni. Mivel fiatal művészekkel foglalkoznak, teljes mértékben a szakmai koncepció alapján tudják felépíteni áraikat és „művészeik értékét”, mely az elnyert rangos szakmai díjak, illetve minden önálló kiállítás révén emelkedik.
A galéria és kortárs művészei ismertségének növelésére többféle együttműködési keret is formálódik. Egy megállapodás alapján a Volksbank/Sberbank szponzorálja a „NextArt Kulturális Szalon” elnevezésű havi rendezvény első két klubestjét, melynek folytatására a felek szándéka szerint a lehetőségek nyitva állnak. A galéria a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem media-design szakával közösen hosszú távú, informális együttműködés keretében kiállítóterében videómunkákat is bemutat. A NextArt eddigi egyik legnagyobb sikere, hogy művésze, Albert Ádám „Never take a trip alone” című kiállításának teljes anyaga bekerült a Magyar Nemzeti Galéria jelenkori gyűjteményébe.
A galéria, amely eddig is komoly sikereket ért el, a tőkebefektetés révén megszilárdíthatja üzleti modelljét, exkluzív szerződéseket köthet menedzselt művészeivel, erősítheti a marketing-tevékenységet, kiállításokat, jótékonysági rendezvényeket szervezhet, művészeivel nemzetközi kiállításokon jelenhet meg, és szervező munkatársakat vehet fel az adminisztratív és a szervezési feladatok megosztására. Így a művészeti vezető a legnagyobb hozzáadott-értékkel bíró tevékenységnek, a szakmai képviselet ellátásának, új művészek kiválasztásának és befuttatásának szentelheti idejét, kiaknázva a kialakult kapcsolatrendszerben és a sikeres üzleti koncepcióban rejlő további lehetőségeket.
Ajánlott bejegyzéseink:
Vágó Réka: a cipőtervezés hazai csillagának alkotásaival hamarosan egyre több helyen találkozhatunk
Abodi Dóra, aki a nemzetközi divatszakma és Lady Gaga figyelmét már felkeltette
Újabb pont a kreatív iparnak: Abodi Dóra és Vágó Réka segítségével divatba jött a tőke
Két fiatal tervező divatba hozta az SZTA-t, avagy miért szeretjük a kreatív ipart?