Egy közel 15 évvel ezelőtt megjelenő valós piaci igény és az arra adott megoldás ma egy 90 millió forint értékű tőkebefektetéshez vezetett. 2001-ben egy pizzériatulajdonos saját éttermének üzemeltetésekor rádöbbent, hogy szüksége van egy olyan vendéglátó szoftverre, amelynek segítségével egyszerre tudja kezelni az eladásokat, a számlákat, a felhasználást és a készletet. A problémára megoldást egy szoftverfejlesztővel való találkozás jelentett. A közös gondolkodás eredményeként 2002-ben létrejött egy hiánypótló, vendéglátó-ipari egységeket kiszolgáló szoftver, a Garcon. Rövid időn belül kiderült, hogy a termék más vendéglátósok számára is hasznos lenne, így a közös együttműködés folytatása nem volt kérdés.
Mivel ebben az időszakban a hasonló szoftverek drágák és ritkák voltak, a projekt két vezetője felismerve, hogy a saját fejlesztésű szoftver elterjesztése komoly piaci lehetőségeket rejt magában, egyre nagyobb fókuszt helyeztek a finomhangolásra és tökéletesítésre. A szoftver 2002 óta folyamatos partnerszám-növekedés mellett összesen már közel 100 vendéglátó-ipari egységet szolgál ki. A termékfejlesztés sikerén felbuzdulva 2009-től megkezdődött az üzemszerű szoftverkereskedelem is, immáron a két tulajdonos által 2004-ben megalapított Xoft Kft. működése keretében. A Garcon sikere tehát további szoftverek fejlesztését vonta maga után, a következő lépés pedig egy még szélesebb körben használható, új funkciókkal ellátott alkalmazás fejlesztése, amelyhez a Széchenyi Tőkealap 90 millió forint kockázati tőkét biztosít.
A legújabb termék, a MiNiBiZZ egyfajta újraértelmezése a korábbi szoftvereknek, amely nem csupán egy vendéglátóegységeket kiszolgáló ügyviteli rendszer, hanem kereskedelmi egységeket és hálózatokat támogató rendszer is egyben. A felhőalapú, platformfüggetlen alkalmazás segítségével az üzlettulajdonosok nyomon követhetik az üzletmenetet, fogyasztói hűségprogramokat bonyolíthatnak le, illetve növelhetik a forgalmat. Funkciói közé tartozik a készletnyilvántartás, a különböző online fizetési rendszerekben (PayPal, OTPay, Barion) való pénzkezelés, pénztárgépkezelés, hűségprogramok menedzselése, számlázás, jelentéskészítés, törzsadat-kezelés, webshop kiszolgálása, vevők direkt megkeresése, illetve a közösségi médiával való integráció.
A vállalat a 90 millió forintos tőkebefektetéssel elsősorban az új termék értékesítési és marketing kiadásait, valamint az alkalmazotti létszám hat fővel való bővítését tervezi finanszírozni. Mivel 2015 közepén megváltozott a pénztárgépekre vonatkozó szabályozás, például a szolgáltató szektor is köteles használni a berendezéseket, egy az Xoft szoftveréhez hasonló termék egyre szélesebb rétegnek képes megoldást nyújtani ügyviteli folyamataik egyszerű, átlátható és hatékony kezelésére. A szabályozás megváltozásának köszönhetően 70 ezer új gép üzembe helyezése várható, ami a jelenleg használatban lévő 181 ezer darabos állományhoz képest 40 százalékos növekedést, illetve a cég számára a potenciális ügyfélkör jelentős mértékű bővülését jelenti.
Az SZTA a cég jelentős méretű ügyfélbázisának köszönhető potenciális üzleti lehetőségek mellett az alapítók többéves iparági és kereskedelmi tapasztalata, és a közösen felépített vállalkozás céljainak elérése iránti elköteleződés miatt döntött úgy, hogy 90 millió forinttal támogatja a pizzériatulajdonos és a szoftverfejlesztő történetének következő fázisát.
[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]