Ismerik a magyar pizzériatulajdonos történetét, aki saját éttermének üzemeltetéséhez szeretett volna vendéglátó szoftvert találni, végül egy fejlesztőt bevonva saját maga vett részt az egyedi megoldást kínáló vállalkozás megalapításában? Akkor minden bizonnyal arról is hallottak, hogy ez a cég nemrég 90 millió forintos tőkebefektetést is kapott az SZTA-tól. Ha nem ismerik a történetet, itt elolvashatják a befektetés részleteit. A legfrissebb fejlemény, hogy a szóban forgó, pécsi XOFT Kft. ötletét díjjal ismerték el.
A fejlesztés meglehetősen hiánypótlónak mondható a magyar és a globális piacon. A cég egy egységesen alkalmazható, platformfüggetlen adatkezelő és monitoring szoftvert kínál a vendéglátóipar és a kereskedelmi piac valamennyi szereplője számára, így a gyártóknak, a nagy- és kiskereskedőknek, illetve a végfelhasználóknak, vagyis a fogyasztóknak. Ilyen szintű összeköttetésre pedig egyelőre egyetlen másik fejlesztés sem alkalmas, viszont egy korszerű, hatékony és személyre szabható elszámoltató rendszerre nagy igény lenne a szegmensben.
Jelenleg a gyártók, a nagy- és kiskereskedők is különböző programokkal dolgoznak, amelyek között gyakran nincs elektronikus kapcsolat. Az adattovábbítás jobb esetben fájl alapú, de előfordul az is, hogy papír alapú, tehát manuálisan viszik fel a keletkezett adatokat egy elektronikus rendszerbe, ami a lassú adatfeldolgozás mellett pontatlan adatokat is eredményezhet. Ráadásul a fájlok közötti kommunikációhoz használt interfészeket gyakran egyenként, hosszú fejlesztési folyamatok során hozzák létre.
További probléma a vásárlók bevonása a folyamatba. A kedvezmény- és pontgyűjtő rendszerek nagy részét ugyanis külső cégek végzik, vagy az egyes kereskedelmi egységek saját rendszert használnak, ami megnehezíti a fogyasztók dolgát: hálózatonként több azonosító kártyát kell maguknál tartaniuk vagy számos kódot meg kell jegyezniük. Továbbá a vásárlók tájékoztatása, értesítése sincs egységesen megoldva, általában külső felületeken történik, pl. hirdetések, hírlevelek útján.
[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]
A MiNiBiZZ nevű fejlesztés a fenti problémákra megoldást kínál: biztosítja a különböző rendszerek közti átjárást a piac valamennyi érintettje számára, összekapcsolja a franchise-okat, lehetővé téve a központi irányítást és ellenőrzést, kedvező árú hardvert biztosít a kereskedelmi egységeknek hely- és platformfüggetlen működéssel, illetve segít a különböző kampányok, pontgyűjtő akciók, hűségprogramok levezénylésében, a vásárlók tájékoztatásában és a célzott hirdetések létrehozásában. Az üzletek kezelhetik készletüket, pénzforgalmukat, számlázhatnak és a riportokat és jelentéseket is ezen keresztül tudják nyomon követni.
Ahhoz nem fér kétség, hogy a termék hiánypótló a piacon. Ezt díjazta a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara a Baranya Megyei Innovációs Díjjal. A pécsi cég egyébként évről évre folyamatosan növeli ügyfélkörét, mára már csaknem 100 partnere igényeit szolgálja ki több termékével, a legfrissebb fejlesztéssel pedig a már meglévő és új ügyfelei számára is újabb egyedi megoldásokkal tud szolgálni.