A közép- és kelet-európai piacot kívánja meghódítani az a biotechnológiai startup, amely 180 millió forint értékű kockázati tőkét kapott az SZTA-tól egyedülálló terméke elterjesztéséhez. Alapítói, illetve magánbefektetői tőkével a közel 240 millió forintos befektetés célja a Lacerta Technologies terméke, a BoneAlbumin innovatív csontimplantátum elterjesztése a nemzetközi fogászati és szájsebészeti piacon. A termék a versenytársakéhoz hasonló ár mellett jobb minőséget és hosszabb távú eredményeket ígér. A BoneAlbumint a Semmelweis Egyetem fejlesztette ki, és mára már a klinikai gyakorlat is bizonyította eredményességét. A fejlesztés csípő- vagy térdprotézisként már közel 200 embernek segít, a vállalkozásnak köszönhetően pedig a fogászatban, illetve a szájsebészetben is elterjedhet.
A fejlesztés szabadalmának tulajdonosa az osztrák OrthoSera GmbH (Korábban Lacerta GmbH) biotechnológiai kutató-fejlesztő vállalkozás, amely fejlesztéseinek piaci bevezetése érdekében leányvállalatokat kíván létrehozni. Ennek egyik jelentős lépése a magyar vállalkozás megalapítása, amely a gyártás mellett nemcsak Magyarországon, de a közép- és kelet-európai régió számos országában tervez értékesítést. A siker lehetősége a termék hiánypótló jellegének és a térségben kiemelkedő jelentőségű fogászati turizmusnak köszönhetően adottnak számít.
Mitől különleges a BoneAlbumin?
A közel egy évtizeden keresztül fejlesztett, úgynevezett humán szérum albuminnal kezelt csont-allograft különlegessége, hogy a szintetikus csontpótlókkal, az állati eredetű xenograftokkal vagy a fogászatban kevésbé elterjedt humán eredetű csontgraftokkal ellentétben képes alkalmazkodni az emberi szövetekhez, és fokozatosan átvenni azok funkcióját. A termék alapját humán eredetű csontszövet képezi, az albumin bevonatnak köszönhetően azonban a csontpótló anyag képes átépülni csontszövetté, és így az élő szövet átültetésével azonos eredményeket lehet elérni. Ezáltal a többi technológia árkategóriájában, a kezelési költségek csökkentése mellett lehet jelentősen hosszabb távú eredményeket elérni.
[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]
Mi alapozza meg a piaci sikert?
20 százalékos részesedésével Magyarország jelenleg világelső fogadó ország a fogászati turizmusban, tehát minden ötödik külföldön fogászati szolgáltatást igénybe vevő személy hazánkat választja. Ugyanakkor a térség további országai is kedvező helyzetben vannak, rengeteg ember veszi igénybe a lengyel, a török, a szlovén vagy a bolgár fogászati szakemberek szolgáltatásait, amelyek az OrthoSera Dental célpiacaihoz tartoznak.
Mit mutatnak számok? Magyarországon évente körülbelül 70-100 ezer fogászati implantáció történik, amelyek 40 százalékában csontpótlásra van szükség. A BoneAlbumin tehát hosszabb távú, kevesebb kezelést igénylő megoldásként évente akár 28-40 ezer esetben tudná helyettesíteni az egyelőre elsősorban szintetikus és állati eredetű csontgraftokat.
Milyen konstrukcióban fektet be a Széchenyi Tőkealap?
Az SZTA kisebbségi tulajdonosként összesen 180 millió forint értékű kockázati tőkét fektet az induló vállalkozásba, amelyhez a tulajdonosok összesen további 57 millió forint pénzbeli és apport támogatása társul. Az anyavállalat, illetve a magyarországi leányvállalat fő célja a piacszerzés, így az összeg elsősorban az ehhez kapcsolódó feladatokat, a hazai orvoslátogatói hálózat kialakítását, újabb irodák nyitását, piaci bevezető kampányt, illetve külföldi kapcsolatépítést és a nemzetközi terjeszkedés megalapozását finanszírozza. A vállalkozás egy éven belül 11 új munkahelyet tervez létrehozni.
Az SZTA harmadik biotechnológiai befektetésével immár közel 20 startup nemzetközi piacra jutásában vesz részt.