Bár az e-kereskedelem részaránya globálisan és hazánkban is folyamatosan növekszik, a fogyasztók jelentős többsége még mindig a boltok polcai előtt dönt a vásárlásról. Ugyanakkor megfigyelhető trend, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, még az előtt szeretik megtalálni a lehető legjobb ár-érték arányt, mielőtt belépnének a boltba. Ezt a folyamatot teszi egyszerűbbé és gyorsabbá a BCONSHOP nevű magyar fejlesztés, amelynek lényege, hogy a vásárló olyankor kap az érdeklődési körébe tartozó személyre szabott bolti ajánlatokat, amikor nyitott a vásárlásra, például áruházakban, üzletek környékén.
Képzeljük el, hogy szeretnénk venni egy új sportcipőt, mert a régi már kopott vagy kényelmetlen, de fontos számunkra, hogy minőséget kapjunk, és a pénztárcánk se érezze meg nagyon a kiadást. Keresgélés közben néha-néha betérünk egy-egy cipőboltba, hátha ráakadunk a legjobb ajánlatra, de nem járunk szerencsével. Ám egyik nap, amikor egy plázában sétálgatunk, kapunk a telefonunkra egy értesítést arról, hogy a közelünkben lévő cipőkereskedés aznap leárazva árulja egy általunk preferált márka darabjait. Nincs más dolgunk, mint bemenni a boltba, felpróbálni a cipőt, és eldönteni, megvásároljuk-e akciós áron. A jó hír, hogy az erre képes applikáció már itthon is létezik, és egy magyar fejlesztőcsapat, a BCONHUNT műhelyéből került ki.
A szegedi startup ezzel a fejlesztéssel olyan megoldást dob piacra hazánkban, amelyhez hasonló korábban csak a tengerentúlon volt elérhető. A cég az applikáció továbbfejlesztésének, illetve magyarországi elterjesztésének finanszírozásához 60 millió forint értékű kockázati tőkét vont be a Széchenyi Tőkealaptól. A pénzügyi háttér stabilizálását követően a magyar csapat célja, hogy nemzetközi szinten is folyamatosan növelje a kereskedő partnerek, illetve felhasználók számát.
A 2014-es év leginnovatívabb üzletfejlesztése díjjal kitüntetett alkalmazás használatával mind a vásárlók, mind a kereskedők jól járnak. Előbbiek a számukra releváns ajánlatokkal találkoznak keresés nélkül, digitális kupon-, illetve akcióvadászatban vehetnek részt játékos formában, utóbbiak pedig akcióikkal, kuponjaikkal olyan rétegeket is elérhetnek, akik általában nem fektetnek energiát az aktuális kedvező ajánlatok megtalálásába, ráadásul az alkalmazás adta felületet saját marketingcsatornaként is használhatják, valamint (a vásárlók személyes adatainak ismerete nélkül) elemezhetik a vásárlásokat, kezelhetik a visszajelzéseket.
Működése rendkívül egyszerű. A vásárló az alkalmazás letöltése után regisztrál (a rendszer nem kér személyes adatokat), beállítja a számára legrelevánsabb érdeklődési köröket, és a rendszer kiválogatja számára a legjobb, leginkább személyre szabott ajánlatokat, amelyek a felhasználó beállításainak és pillanatnyi földrajzi helyzetének megfelelően jelennek meg egy listában. Míg a hasonló alkalmazások GPS-t használnak a pozíció meghatározásához, a BCONHUNT fejlesztése egy alacsony energiaigényű Bluetooth technológiát alkalmaz. A rendszer az üzletekben elhelyezett, Bluetooth alapú, iBeacon nevű jeladó segítségével határozza meg a vásárló tartózkodási helyét, majd értesítést küld számára az akciós lehetőségekről, ha éppen akkor a közelben jár. Így a vevő korábbi preferenciái alapján a helyszínen dönthet a vásárlásról.
A fejlesztés kiváló vevőszerző megoldást jelent többek között az élelmiszert, ruházatot, cipőt, kozmetikumokat, gyógyszert, könyveket, sportfelszerelést, háztartási cikkeket vagy órát és ékszereket értékesítő kereskedelmi egységek számára. Az alkalmazás egy nagyobb mobil platform első része, a fejlesztők a kiskereskedelem mellett további ágazatokban, így például a vendéglátásban, a rendezvények vagy a mikrolokációs alapú mobiljátékok területén is meg kívánnak jelenni további fejlesztéseikkel. A cég vevőszerző terméke iránt már számos hazai vagy Magyarországon jelen lévő kereskedelmi lánc és üzlet érdeklődik, így a Google Play-en és Appstore-ban elérhető alkalmazásban szereplő ajánlatadási kör idővel folyamatosan bővül.
[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]