Az ABODI, az ÁERON, a HAMERLI, a KONSANSZKY és a REKAVAGO magyar divatmárkák után a prémium bőr kiegészítők tervezésével és gyártásával foglalkozó AGNESKOVACS leather design Kft. is újabb lehetőséget kap nemzetközi terjeszkedési céljai eléréséhez, miután a Széchenyi Tőkebefektetési Alap 30 millió forint értékű kockázati tőke befektetéséről döntött. Ezzel az SZTA tovább bővítette dizájn- és divatipari cégportfólióját, amely jelenleg a legnagyobbnak számít a hazai kockázatitőke-piacon.
Az AGNESKOVACS márkában rejlő potenciálról sokat elmond, hogy már a kft. tavalyi megalapítását követő évben pozitív pénzügyi eredményt ért el. Ez elsősorban a cég névadó, tehetséges divattervezőjének és tapasztalt szakembergárdájának, jó minőségű termékeinek és megfelelően kidolgozott üzleti tervének is köszönhető. Ezek a tényezők pedig egytől egyig fontos feltételei egy tőkebefektető meggyőzésének.
A vállalkozás célja, hogy kollekciói a nemzetközi divatipar kiemelt központjaiban, többek között New Yorkban, Londonban és Párizsban, valamint Ázsiában is elérhetőek legyenek. Ennek megfelelően a tőkeforrásból a cég elsősorban a nemzetközi partnerkapcsolati hálózat kiépítését, emellett a gyártási volumen növelését, az alapanyag-beszerzést, valamint a humánerőforrás bővítését finanszírozza. Az SZTA divatipari cégeinek sikereiről már többször is írtunk, a portfólió kibővülése pedig várhatóan csak még tovább gyarapítja a nemzetközi sikerek listáját.
A legújabb divatipari portfóliócég magas minőségű, bőrből készült dizájner férfi és női táskák tervezésével és gyártásával foglalkozik, emellett a márkához tartoznak kisebb kiegészítők is, például bőrékszerek, pénztárcák, tokok és övek. Az AGNESKOVACS a prémium kategórián belül az innovatív dizájnnal és határozott, egyedi esztétikával rendelkező tervezői márkák közé illeszthető. A cég valamennyi termékét a Kovács Ágnes divattervező által megtervezett és kidolgozott prototípusok alapján gyártja. Minden táska kézzel készül, amelyekhez kizárólag válogatott, hibátlan minőségű, olasz cserzőműhelyekből származó bőrök kerülnek felhasználásra, emellett a márka folyamatosan kutatja a hasonló tartással rendelkező, természetes eredetű anyag alternatívákat (például gyapjúfilc vagy hőformázott textilek).
A csapat azon dolgozik, hogy a márkával szélesebb női és férfi közönséget szólítson meg, így termékkollekciójában a klasszikus vonal mellett az egyre népszerűbbé váló, kevésbé konvencionális táskatípusok is helyet kapnak. A férfiak várhatóan a jövőben a kiegészítők piacának egyre fontosabb motorjává válnak, ugyanis az elmúlt három évben a hozzáállásuk a divathoz láthatóan változott – jobban követik a divattrendeket, többet költenek megjelenésükre –, illetve az előrejelzések is ezt támasztják alá. Ennek megfelelően az AGNESKOVACS a továbbiakban erre a vonalra is egyre nagyobb hangsúlyt kíván helyezni, prémium bőrtáskáit és egyéb kiegészítőit a nemzetközi célpiacain aktív férfi vásárlók egyedi igényeinek megfelelően igyekszik kialakítani.
A fotót Károlyi György készítette, a további termékek az AGNESKOVACS honlapján tekinthetők meg.