A Budapesten, Londonban és Pozsonyban tanult, itthon és külföldön egyaránt oktató Vágó Réka a hazai cipődivat egyik legismertebb szakértője az utóbbi években sorra gyűjti az elismeréseket. 2009-ben jelölték a Glamour „Legjobb divattervező” díjára, majd 2010-ben megkapta a Cosmopolitan díját ugyanebben a kategóriában. 2010-től ő tervezi az Amerikai Kereskedelmi Kamara „Women of Excellence” fődíját, és ugyanettől az évtől számos világmárka, mint a Canon, a Puma, a Maybelline, a Le Meridien és az Absolut Vodka együttműködő tervező partnere. Budapesten már van bemutatóterme, és ez hamarosan egy bécsivel is kiegészül, de a közeljövő egyik fő terve a saját üzletnyitás Budapest belvárosában. Ehhez, és a tervező további növekedési terveihez biztosít uniós forrásból tőkét a Széchenyi Tőkealap.
Vágó Réka egy évtizede, 2003-ban, a hazai piacon elsőként vágott bele az exkluzív, prémium kategóriás, és emellett kényelmes női cipők készítésébe. A ma ismert márkanév, a rekavago 2005-ben jelent meg a piacon, majd a kínálat kiegészült a cipők „kiegészítőivel”: táskákkal, övekkel, tárcákkal, mobiltartókkal és más termékekkel. Az intenzív cégépítés szakaszába jutott vállalkozás előtt ma már komoly lehetőségek állnak. A siker előfeltétele azonban a minél jobb hazai és nemzetközi láthatóság – azaz egy saját budapesti üzlet, külföldi showroom- és luxusáruházi jelenlét –, illetve a megnövelt készletgyártás, amely a jelenlegi kereslet alapján már önmagában is növekedést jelent. Ennek érdekében Réka cégét, a Pinka Kft-t az SZTA két ütemben, összesen 50 millió forint tőkével és 19,5 millió forint tagi kölcsönnel erősíti meg.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen végzett, majd a London College of Fashion főiskolán és a Pozsonyi Művészeti Akadémián szintén tanult Vágó Réka Magyarország egyik legismertebb cipőtervezője, aki vállalkozását azzal a céllal indította el, hogy egyedi megrendelésre divatos, különleges és kényelmes cipőket készítsen – melyek ebben az időben hiányoztak a hazai piacról. A rekavago márkanév alatt 2005-től kezdetben egyedi megrendelésre és kis szériában készültek a cipők. A szakmai elismerésekkel párhuzamosan a vállalkozás profilja is fejlődött, az egyedi cipők mellett megjelentek a készletről árult kollekciók is. A vevők kezdetben szájhagyomány, később a megjelenéseknek, a honlapnak és a bemutatóknak köszönhetően már kifejezetten keresték a cég divattermékeit.
Az első, elismert hazai divattervezőkkel közösen kialakított showroom 2010-ben nyílt meg; ebben az időben kezdődtek a tervező együttműködései egy sor nemzetközi márkával, közös kampányok, promóciók, tervezési együttműködések formájában. A tervező a Tisza Cipő és a Heavy Tools számára is készített már egy-egy kollekciót. A kiegészítőkkel szélesedő termékkínálatnak és az együttműködő partnerekkel közösen lebonyolított projekteknek köszönhetően a rekavago ma egyike a legismertebb hazai tervezői divatmárkáknak. 2012-ben saját bemutatóterem nyílt Budapesten, a termékpaletta pedig tovább bővült a hétköznapi üzleti öltözködés kiegészítőivel, esküvői kollekciókkal és a 2013-ban először megjelenő férfi kollekcióval.
[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]
Ambiciózus céljainak eléréséhez a vállalkozásnak intenzív fejlődésen kell keresztülmennie, a növekedés mértéke azonban meghaladja a rendelkezésre álló erőforrásokat, ezért külső finanszírozást, befektetést igényel. Az SZTA által biztosított tőke révén Vágó Réka elsősorban a márka hazai megerősítését, illetve jól látható nemzetközi megjelenését szeretné elérni. Ehhez a kollekció- és készletgyártás mellett fejlesztenie kell kereskedelmi partnerhálózatát, marketing-tevékenységét, foglalkoztatotti létszámát, és tervezői infrastruktúráját. Az elmúlt időszakot a cég saját erőből is az intenzív felkészülésnek szentelte: a szakértői csapat túlnyomó része már együtt van, megállapodások zajlanak az országos viszonteladói kör két éven belüli kialakítására, lezajlottak a megfelelő piackutatások a pozicionálás és az értékesítés lehetőségeinek feltérképezésére, és egy új, szélesebb vevőkörnek szánt termékvonal bevezetésére.
A tervek végrehajtása 1-4 éven belül budapesti belvárosi márkaüzlet megnyitását jelenti majd, illetve megjelenést a Közép-Európa fővárosaiban, Bécsben, Pozsonyban, Prágában és Varsóban. Mindehhez szükséges feltétel a sorozatban gyártott termékek mennyiségének növelése, a gyártási folyamat fejlesztése és a saját országos értékesítési hálózat biztosítása. Középtávon, 4-6 év múlva következhet a terjeszkedés régiónk többi piaca, Oroszország, és Nyugat-Európa luxustermékeket árusító áruházláncai felé, valamint folytatódhat a termékkínálat további szélesítése kapcsolódó termékekkel, mint a parfüm vagy a harisnya, egészen a rekavago valódi nemzetközi életmód-márkává válásáig.
Ajánlott bejegyzéseink:
Abodi Dóra, aki a nemzetközi divatszakma és Lady Gaga figyelmét már felkeltette
Újabb pont a kreatív iparnak: Abodi Dóra és Vágó Réka segítségével divatba jött a tőke
Két fiatal tervező divatba hozta az SZTA-t, avagy miért szeretjük a kreatív ipart?
A művészet és az üzlet találkozása is lehet befektetési terület