Aki állt már sorban közműcég irodájában, mert elköltözött vagy felvette férje nevét, tudja miről van szó. Egy széles körben jelenlévő ügyintézési igényre kínál korábban nem létező megoldást egy miskolci startup a Széchenyi Tőkealap 63 millió forintos tőkebefektetésének köszönhetően. A DeltaRegister új honlapja, a változásbejelentő.hu az egy helyen elintézhető, ún. egykapus online közműátírást és adatváltozások bejelentését teszi lehetővé mind magánszemélyek, mind cégek számára. A vállalkozás már közel 100 közüzemi szolgáltatóval való ügyintézést tesz lehetővé, és az elérhető szolgáltatói kör további bővítését tervezi.
Magyarország egyik legdinamikusabban növekvő és legperspektivikusabb piaci területe ma az elektronikus szolgáltatásnyújtás, az SZTA befektetését fogadó induló vállalkozás egy jelenleg még nem létező, ám széles körben igénybe vehető szolgáltatást indít el ezen a területen. Célja, hogy egyszerűsítse, gyorsabbá és kényelmesebbé tegye az ügyintézést mindazon magánszemélyek számára, akik például költözés utáni közműátírással, házasságkötés vagy válás utáni névváltoztatás bejelentésével szeretnének élni, illetve azon cégek számára, amelyek székhelye vagy telephelye megváltozásának, cégneve módosításának bejelentését szeretné elintézni.
Az induló vállalkozás az eddigi fejlesztések inkubálását végző eGov Tanácsadó Kft. projektcége. A tanácsadó cég az elektronikus ügyintézés területén ma Magyarország egyik legtapasztaltabb piaci szereplője, több saját fejlesztésű e-ügyintézési szolgáltatást fejlesztett már ki. A DeltaRegister csapata tehát több éves, jelentős szakmai tapasztalattal a háta mögött fogott bele az új szolgáltatás megvalósításába. Az IT fejlesztések lezárásához és a kezdeti működési költségek finanszírozásához az SZTA fektetett be 63 millió forint értékű kockázati tőkét, amelyhez további magántőke is társul. A befektetés a tervek szerint 9 főnek teremt munkahelyet a következő két évben.
Mit kell tudni a változásbejelentő.hu-ról?
A cég elsősorban azoknak ajánlja szolgáltatását, akik nem kívánnak bonyolult nyomtatványok kitöltésével bajlódni, nincs idejük a hosszú személyes vagy postai ügyintézésre. A rendszerben minden adatot csak egyszer kell megadni, és az egyes szolgáltatók által kért nyomtatványok egyszerűen kitölthetők és elektronikusan beküldhetők. A honlap a nap 24 órájában otthonról, okos telefonról és táblagépről is elérhető.
A felhasználók a rendszeren keresztül összesen közel száz közüzemi szolgáltatóval léphetnek kapcsolatba, köztük díjbeszedőkkel, gázszolgáltatókkal, hulladékkezelőkkel, kéményseprő-ipari közszolgáltatókkal, távhőszolgáltatókkal, villamosenergia-szolgáltatókkal, illetve víz- és csatornaszolgáltatókkal. A fejlesztők nagy hangsúlyt fektetnek a rendszer hitelességére és biztonságára: elektronikus aláírással látnak el minden dokumentumot, amelyek hiteles elektronikus példányai bármikor elérhetők a rendszerben.
[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]