Bár a nyugati versenytársakkal szemben a magyar kis- és középvállalkozások a digitalizációt illetően egyelőre még alulmaradnak, jó hír, hogy a többség már felismerte a fejlesztések szükségességét. A virtuális világ adta lehetőségek megismerésében és megfelelő kihasználásában ráadásul most egy GINOP-pályázat is segíti a magyar cégeket.
Tízből kilenc vállalkozásvezető gondolja úgy, hogy a digitalizáció komoly versenyelőnyt jelent, emellett többségük szerint a munka és az energia hatékonyságának növeléséhez és a működési költségek, illetve a munkafolyamatok idejének csökkenéséhez vezet – derül ki a Siemens Zrt. kutatásából.
A vállalati működés virtuális térbe helyezését tekintve hazánk jelentős lemaradással bír a nyugati országokhoz képest, azonban már látszik a javulás. Az említett felmérés azt mutatja, hogy a közép- és nagyvállalatok közel fele (44%) már több mint öt éve, 80 százaléka pedig legalább két éve foglalkozik a digitalizációhoz kapcsolódó újítások bevezetésével. Az eddigi tapasztalatok nagyon pozitívak, a megkérdezett vezetők több mint 80 százaléka gondolja úgy, hogy a folyamatok jobban nyomon követhetőek, és a hatékonyságuk is nő. A válaszadók 74 százaléka szerint a digitális eszközök segítségével eredményesebben kiküszöbölhetőek a termelési hibák, 79 százalék szerint pedig a működés megbízhatósága is nő.
Jó hír, hogy a magyar cégvezetők felismerték a digitális forradalom jelentőségét. Ahogy korábbi bejegyzésünkben beszámoltunk róla, a várakozások szerint a következő pár évben a piac nagymértékben átalakul. Az új versenykörnyezetben hatalmas szakadék jöhet majd létre azok között, akik hajlandóak anyagi és szellemi erőforrást fektetni a fejlesztésbe, illetve akik nem alkalmazkodnak a változásokhoz.
Digitalizációt segítő GINOP-pályázat
BA pályázat a közép-magyarországi régión kívüli vállalkozások számára jött létre a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara együttműködésével. A Modern Vállalkozások Programja négy pilléren alapul. Az országban 29 fős tanácsadói hálózat segít felmérni, hogy az egyes cégek milyen eszközökkel vagy módszerrel válhatnak hatékonyabbá. Emellett egy 127 állomásból álló rendezvénysorozat szakmai előadásokkal várja az érdeklődőket. A harmadik pillér egy ingyenes, a programhoz csatlakozók számára elérhető ingyenes tudástár. A negyedik pillért pedig egy szállítói partnerhálózat jelenti, amely segítségével a kkv-k kedvezményes ajánlatokhoz és beszerzési lehetőségekhez juthatnak.
A regisztrációs felület és programmal kapcsolatos információk ezen a linken érhetők el.
[post_newsletter title=”Iratkozzon fel hírlevelünkre!”][/post_newsletter]